Från Bangkok till Mehedeby, Hemma!!

Kul att så många valt att följa vår resa! På återseende!

Sju personer och en barnvagn i Bangkok. Haha!

Lumpiniparken, rekommenderas starkt!

Fanns sköldpaddor också.

Läcker park men skyskrapor som omger den.

(null)

Galet varmt, men ingen klagade. Kläder efter väder. 💪🏻🙏🏻

(null)

Mäktigt att spatsera i mitten av Bangkok med fem barn. Gäller att ha koll på allt och alla.

(null)

(null)

(null)

Vart vi än stannade så började Ellioth att flossa, menar verkligen vid varje stopp.

(null)

Våran xtra allt beställde såklart extra allt, men han åt upp allting. Riktigt god mat på det här stället.

(null)

Fem minuter fick vi vänta på att komma in på resturangen, bara Thailändare och vi, ALLA och då menar jag alla kollade på oss. Men med ett leende. Alltid så i Thailand

Hotellet i Bangkok, the Victory. Ok hotell, men man kan verkligen fynda lyx hotell för billig peng, men då en liten bit ifrån Centrum.

(null)

Poolen användes direkt!

Grymt ställe! Eat am are. Svårt att tyda kvittot dock. Men antar att de stämmer.

Edith tog en powenap mitt i maten.

(null)

Ingången till parken.

Tog fem minuter innan första ödlan dök upp.

Coolt!

(null)

Edith hittade en handväska.

Swensens, grymt god glass!

Han med några filmer, denna får ⭐️⭐️⭐️⭐️ av ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Lättsam, ⭐️⭐️ av ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Sjukt rolig, en favoritskådis, ⭐️⭐️⭐️⭐️ av ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

Flygplatsen i Kiev, enya däckade.

Alla utom Ebbot och jag sov, strax därefter somnade ebbot också.

Vi äntrade Bangkok mitt i rusningstid på lördag, en hel del "traficjam" men tillslut var vi framme vid vårt Hotel. Inte världens lyxigaste, det var ganska slitet men personalen och läget var riktigt bra. 


Det var en lite annorlunda upplevelse att gå runt i Bangkok med fem små barn, vi valde att transportera oss med skytrain och sen valde vi att prova några tuk-tuk. 

Jo ni läste rätt, vi fick plats 7 personer och en barnvagn på en liten tuk-tuk. 

Vi valde att göra ett besök i Lumpini-park, de tog bara någon minut innan barnen fick se den första stora ödlan. Helt obekymrat gick den förbi oss. Riktigt häftigt och barnen var verkligen lyriska.

Den här parken kan starkt rekommenderas! 


Efter parkbesöket så tog vi en Tuk-Tuk till MBK, så här i efterhand kanske vi skulle ha gjort något annat än just MBK, att shoppa är inte barnens roligaste företeelse. Men hur som helst så avverkande vi någon timme där, barnen fick nya hörlurar inför hemresan, något mobilskal, och några squischisar. 

Personligen var jag inte alls imponerad av MBK, jag tycker priserna och utbudet var dåligt. Det var i stort 35 likadana marknadsstånd med likvärdiga priser på varje våning. Våningarna var uppdelade med olika saker men såg man de första marknadsståndet så kom de flera av exakt samma sak och nästan exakt samma priser. 

Jag hade större utbyte av shoppingen i Pattaya, på Mikes mall och kvällsmarknaden i Pattaya


Just nu sitter jag på planet hem ifrån Kiev. Vi är oerhört nöjda med Ukraine air, priserna är verkligen oslagbara och de nya Boeing 777/200er är riktigt bra. Har faktiskt sett fyra (!) filmer under hemresan. Då förstår ni att vi har haft de ganska lugnt. Av samtliga 12 flighter som vi nu gjort med UIA så har vi inte haft en enda minuts försening och ingenting som strulat. Allt har varit riktigt bra! 


Barnen är otroligt trötta men det är inte så konstigt för i Thailand är klockan just nu 01:00 och barnen har varit på resande fot i 17 timmar. Helt fantastiskt att dom orkar hålla ihop. Just nu sover samtliga utom Ebbot och jag och om någon timme kommer vi mötas upp på Arlanda för den sista färden till vårt gula hus på Klingvägen i Mehedeby. 

Det har varit en fantastisk resa på alla sätt och vis, de är svårt att inte trivas i Thailand. 


Jag hann inte lägga ut det här inlägget igår, så just nu är klockan 06:49 här i Sverige. Jag vaknade 05:00 klarvaken och barnen vaknade strax efter det, en efter en. 

Ifrån Bangkok till lilla Mehedeby kontrasterna är gigantiska. 


Jättekul att så många valt att följa oss på bloggen också, nu kommer den antagligen att vara vilande ett tag. Men jag brukar ändå ofta gå in och läsa den och minnas tillbaka på våra resor till Thailand. Särskilt de dagarna när de är -15 och ymnigt snöfall. 


Tack alla! Och jag säger inte hej då, jag säger på återseende. 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: